Rustig dagje..

22 juni 2016 - Banff, Canada

Vandaag maar eens uitgeslapen, uitgebreid ontbijt/brunch, bakje koffie en toen naar Banff. Het is echt een leuke stad. Naar het visitor center om alvast de laatste camping te boeken, dichtbij Vancouver. Zodat we dicht in de buurt van Fraserway zitten, waar we de camper weer moeten inleveren. Zij brengen ons dan weer naar het vliegtuig, waar we om een uur of 3 in de middag vertrekken. Maar zover zijn we nog niet, gelukkig…We winkelen nog een beetje in Banff. Wat souveniertjes voor de meisjes en voor opa (onze hond en katverzorger) natuurlijk zijn geijkte souveniers; een cap en een borrelglaasje. We gaan terug naar de camping, lekker in het zonnetje met een boek . Eten maken en op naar de wildlife tour. We worden bij de camping opgehaald. Maar wat een tegenvaller…. Bighorn sheep zijn de enige beesten die we zagen. Voor de rest heeeeeel in de verte een vrouwtjes elk. Zelfs met verrekijker zag je ze nog niet goed. Nu heb ik net een foto op facebook gezet van een mannetje, dat we bijna konden aaien. Vervolgens werden we op een arendsnest gewezen, net zo ver weg en het was leeg! De foto’s van de zeearend die we bij Telegraph cove gezien hebben, waren dan toch wel prachtig. Misschien is het dan toch wel heel bijzonder dat we zoveel wilde beesten hebben gezien. Er waren mensen in de bus, die nog niets hebben gezien. Nu hebben wij de meeste dieren gespot in afgelegen gebieden.  Om half 10 terug op de camping. Nog ff zitten en dan gauw slapen. Morgen vroeg op en 500 km rijden. We laten de Rockies achter ons….     To be continued