Lake Louise en lake Morraine

21 juni 2016 - Banff, Canada

De trein kwam gelukkig niet ieder half uur. Wel om 1 uur in de nacht en 5 uur in de ochtend en aangezien het warm was en wij met alle ramen open sliepen, schrokken we ons……  we zijn om 7 uur opgestaan, hebben ons aangekleed en zijn naar lake Louise gereden. We waren er om 10 voor 8 in de ochtend, maar zeker niet de eerste. Lachwekkend. De zon scheen prachtig op het meer en het Fairmont Chateau Lake Louise lijkt wel een Disney hotel. Enorm groot. Dit is het hotel waar Robbert ten Brink geweest is met zijn kerstuitzending. Maar het hotel ligt prachtig. Het meer is blauw, er staan bossen en bergen omheen. Ooit was het alleen een chalet. Zie de foto met beschrijving. Foto’s gemaakt en weer terug naar de camper. Werkelijk de eerste bus is al uitgeladen. We rijden gelijk door naar lake Morraine, het meer waar we 10 km de berg voor op moesten rijden. Ook daar is het al druk. Het is nog voor 9 uur. Er zijn nog 2 RV plaatsen. Dit is ook prachtig. Ook mooi blauw, bergen, maar minder bomen. Het is wat ruiger. We lopen een eindje langs het meer en ook hier zijn de berenwaarschuwingen serieus. Hier wordt je aangeraden om met een groepje te gaan lopen. Het kan je ook verplicht worden! Maar dat staat hier niet aangekruist. Eric denkt grappig te zijn, door wat in de bossen te gooien achter mij en incasseert een flinke dreun van mij, mannen…..kleuters. We wachten tot het koffietentje open is en gaan lekker buiten zitten. Er staan hier lodges, prachtig met hout en stenen en ramen tot op de grond. Heel mooi. We rijden vervolgens naar Banff, naar onze volgende camping. Beetje saaie camping, maar we zijn hier alleen maar om te slapen. We mogen ook geen hout branden. We eten wat en gaan naar het stadje Banff. Dat ademt wintersport en outdoor. We zoeken een activitycenter en boeken een wildlifetour in de avond. Vervolgens gaan we in een mall zitten waar open wifi is en ik van 4 dagen reisverhalen en foto’s op ons reisblog kan zetten. Daarna rijden we naar de Vermillion lakes.  Het is inmiddels 18.30. Daar zou je tegen de avond de weerspiegeling van de bergen in de meren kunnen zien. We rijden er langs en er zitten mensen te wachten. Maar het waait, dus ik denk niet dat je veel kunt zien. Ook bij het 2e meer niet en bij het 3e meertje om de bocht, staat ineens een politie en ambulance met zwaailichten. Er zal toch niet iemand aangevallen zijn door een beer? Wij kunnen er niet langs, want het loopt dood en hun staan voor het plein om te draaien. De politieagent komt naar ons toe. Hi Guys…Het bleek een oefening. We mochten blijven kijken. Er zou een helikopter aankomen. Spannend. We wachten en daar komt hij. Er hangt iemand onder op een brancard en die wordt bij de ambulance gedropt. Even later nog een heli, deze persoon wordt zittend vervoerd. Ik heb het gefilmd. Leuk. We gaan nog ff om boodschappen en dan naar de camping.  To be continued…..

1. Pa en Ma:
    23 juni 2016
    Indrukwekkend, hebben alle verslagen gelezen, benieuwd naar het vervolg.
    Stoelen en varken gerepareerd. Foto van Ellen door Eric gemaakt,, springt er uit.
    Horizon onder 45 graden !!
    Till tomorrow.
  2. Stella:
    23 juni 2016
    spannend eric als je wat gooit in de bosjes, dat maakt het geheel nog echter!
    deze vakantie zullen jullie nooit meer vergeten.jullie zullen de beren strakjes gaan missen als jullie weer thuis zijn,dan zijn gaio en duvel maar heel rustig!
    filmpje op tel. gaat nu open, inderdaad hard geluid,echt big,bigger, biggest,goede reis morgen verder,veelliefs en groetjes, stella en johan.
  3. Eric en Ellen Gasseling:
    24 juni 2016
    Haha vader, dat is een selfie, dus zelf gemaakt door mij! Eric heeft die mooie foto gemaakt, waar ik aan het fotograferen ben..