Vancouver in 1 dag....

8 juni 2016 - Vancouver, Canada

Redelijk geslapen. Camperverhuurder gebeld, die komen ons morgenochtend om 8 uur ophalen.
Ontbijtje en toen op pad. Lopend downtown richting Canada place. Naar het visitorcentre voor info over het openbaar vervoer. Het is warm en bewolkt.
We gaan naar het Capilano suspensies bridge park. Met een gratis bus. Een mooi en leuk ritje met een chauffeur die van alles vertelde en liet zien van en over Vancouver.
Het park is prachtig. De hangbrug geweldig. (Dat vind ik dan weer absoluut niet eng) Er waren toch heel wat dames die er niet over wilden. De cliffwalk was ook erg mooi. Hangbruggen rond de rotsen. Tijdens een koffie stop kwam er een soort pitbull eekhoorn over mijn arm gelopen. Agressieve beestjes, haha. Weer met de bus terug. Kaartjes gekocht gekocht voor de hop on-hop off bus.
Naar Stanley park, een soort central park/schiereiland.
Daar hebben we fietsen gehuurd om vervolgens om het hele park te fietsen. Mooi mooi. Otters gezien, drijvend met krabbetjes in hun pootjes. Blauwe reigers (veel) die allemaal in de zee lopen. Toen ging het regenen. Terwijl het nog steeds warm is. Later hoorden we dat het weer hier 4 seizoenen in één dag kan bevatten. Na een paar uur gefietst te hebben, weer in de hop onze bus. Nu lekker blijven zitten zodat we alle bezienswaardigheden van de hele stad konden zien. Wat een enorme grote leuke stad. Oude en nieuwe gebouwen door elkaar. Vriendelijke mensen. Echt een aanrader. Na het eindstation nog verder gelopen en weer bij "Origanal Joe's" gegeten.
Een hele lange dag. Geweldig leuk.
Maar Vancouver. ..Daar kun je wel een paar dagen doorbrengen, wil je echt alles zien!
Nog ff wat foto's erbij zetten..

1. Daniëlle:
    9 juni 2016
    Heerlijk dat jullie een mooie dag hebben gehad in Vancouver, mooie foto's hoor.
    Ik had die eekhoorn wel willen zien, haha.
    Geniet maar lekker!!!
  2. Jolanda:
    9 juni 2016
    Zit hier met Ma te kijken en lezen: wat een mooi begin al van de reis!! Ziet er geweldig uit de loopbrug!
    We volgen jullie op de voet hoor, geniet ervan en liefs, Jolanda en Ma
  3. Stella:
    9 juni 2016
    fijn dat jullie zo genieten !! ik zie hier geen foto's maar op fb heb ik al hele mooie voorbij zien komen ! morgen de camper spannend ! veel liefs en groetjes, stella en johan.
  4. Els:
    10 juni 2016
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen
    Het klinkt fantastisch