350 km rijden naar Telegraph cove

11 juni 2016 - Telegraph Cove, Canada

Vandaag vertrekken we naar Telegraph cove. Onderweg naar Tim Hortons, de Canadese Starbucks. Koffie in s m l xl. Belachelijk. Eric bestelde m. Dat was bijna een halve liter. Op het terrein alleen maar Drive through. KFC, Wendy's, pizzaservice, koffieservies, enz enz. Je ziet hier dan ook enorme dikke mensen of hele sportieve. Iedereen loopt in outdoorkleding. Stoere mannen met tattoos. Vrouwen ook. Zelfs in Vancouver lopen er heel veel vrouwen in een hardloopbroek en sneakers. Maar weer verder. Het stadje van de film Free Willy. Het is echt pittoresk. Houten huisjes op palen gebouwd rond het haventje. We overnachten op een campground. Tussen de hoge bergen in het bos. Overal hangen papieren dat je geen eten mag laten slingeren voor de beren en andere beesten. Zelfs in de wasruimtes van de campground. Ook zijn hier op Vancouver island de meeste aanvallen van poema's op mensen. Het is hier ook wel enorm bebost. Soort Zweden, maar dan veel groter en ruiger. En ongelooflijk..Hier hebben we goed Internet. Dus de foto's gingen er makkelijk op. Dus ook maar gelijk die van de afgelopen dagen. We hebben ons ingecheckt voor de excursie van morgen. Daarna heerlijk uit eten. Vol met koolhydraten. En weer enorme porties. Ik probeer mij aan mijn dieet te houden, maar gaat niet altijd. Vooral de 2 liter water gaat niet als je excursies hebt. Maar dat komt volgende week wel weer. Dan zijn de plannen wat rustiger. Nu aan het uitbuiten in de camper.
Morgen worden we om 6.45!!! Verwacht op de pier. Met donkere kleding aan. Laagjes kleding, geen deo, parfum en andere luchtjes. Alle geluidjes uit je telefoon en je camera.
We moeten een verklaring ondertekenen dat de organisatie niet aansprakelijk is voor wat dan ook. Maar dat moesten we bij de boot tocht ook.
Tot be continued. ..

1. Karin:
    12 juni 2016
    Wow schitterend om zo jullie vakantie mee te mogen maken met dit reisverslag. Super om te lezen dat jullie zo genieten. Nog heel veel plezier x
  2. Nicole:
    12 juni 2016
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen, ga jullie volgen hoor, veel plezier samen he ben benieuwd naar de berendag!
  3. J. Sonneville:
    12 juni 2016
    Echt gaaf dit reisblog om te lezen en middels de foto`s te kunnen zien wat jullie meemaken.
    Ben ook benieuwd naar jullie beren tocht heel veel plezier: ZAG TWEE BEREN BROODJES SMEREN... hahahaha

Groeten Joris en Lian
  4. Stella:
    12 juni 2016
    het wordt steeds spannender ! kijk maar uit met die wilde dieren! nogal wat anders dan de geitjes en koetjes bij de boer achter ons ! :) :)
    veel groetjes, stella en johan.