Orka's, zeehonden en een super dag!

10 juni 2016 - Cowichan Bay, Canada

Eindelijk goed geslapen. Nu ben ik omgeschakeld. Wel wat capriolen uithalen om samen snachts uit bed te komen.
We zijn geen 20 meer! !
Vanochtend ontbijt met eggs en bacon. Daarna naar Cowichicon Bay gereden. Mini plaatsje in een baai.
Daar Ecoventure whalewatching opgezocht. We kregen allemaal een oranje water en winddichte overal aan.
We gingen met 2 bootjes. We vaarden rustig de baai uit en toen......"There we go folks"...Volle vaart over het water gestuiterd. Iedereen moest zonnebril en iets op zijn hoofd.
Echt zoooo hard. En dan een uur in die snelheid. Gelijk en facelift. Toen langs een eiland met zeehonden en zeearenden met prooi. Tegen de kliffen een nest roofvogels. Mooi mooi allemaal. Weer verder racen voor een uur. En toen de 1e orka. In de verte. Maar we zagen er steeds meer. Af en toe werd de sonarinstallatie in het water gehangen. Prachtig om te horen hoe ze met elkaar praten. Telkens naar een andere plek gevaren om weer anderen te zien. En paar keer vlakbij. Onder de boot Door. Springende kleintjes. Maar op de foto zetten ging niet echt. Je bent dan alleen maar aan het turen en je mist van alles. Nog wel wat gefilmd. Zoooo mooi. We krijgen de foto's van de organisatie. Die meneer had namelijk een telelens van 50 cm .
Daarna het hele eind weer terug in één keer.
Pffff 2 uur aan één stuk racen en stuiteren. De regenbuien ontwijken. Wat goed was gelukt. Weer naar de camping gereden, 60 km. Ff langs de supermarkt, koken, foto's kijken...
Ik ga hier alleen het dagboek bijhouden.
De foto's zet ik op Facebook. De wifi is niet snel genoeg. Ik maak foto's met mijn fototoestel en mijn mobiel. Ik moet ze dan eerst overzetten en dat duurt veel te lang.
Dus de mooiste foto's staan op Facebook.
Als we thuis zijn knutsel ik het hier wel in elkaar.
Voor diegene zonder Facebook. ...Die moeten ff wachten.
Morgen gaan we weer verplaatsen naar het noorden van Vancouver island. Naar Telegraph cove. Het plaatsje uit de film: Free Willy .

1. Pa en Ma:
    11 juni 2016
    Beregoed !!
  2. Stella:
    11 juni 2016
    ik heb al op fb de fotos gezien, echt geweldig allemaal jullie maken wat mee !
    straks willen jullie niet meer terug, toch maar doen want we willen het uiteraard ook allemaal horen:) :) fijne reis verder! leuk te lezen wat jullie meemaken !
    veel liefs en groetjes, stella en johan.