Beren

12 juni 2016 - Knight Inlet, Canada

5.45 de wekker. ..Vroeg vroeg. Aankleden, geen deo, geen haarlak. Pff..Over de steigers naar het gebouwtje. Daar krijgen weer regenkleding. Warm en voor het geval dat. Otters rennen over de vlonders. We gaan met 2 boten. 2 uur varen. Krijgen ontbijt met kaneel muffins, fruit, yoghurt en koffie. Onderweg dolfijnen, zeehonden, zeearenden. En iemand spot en beer. Een moeder met 3 jonkies van dit jaar. We leggen de boot stil en genieten maar. Telelenzen komen te voorschijn. Mensen die 100 foto's maken. Je zit denken 15 is wel genoeg. Wel gevarieerd gezelschap. Leuk. De Nederlanders zitten op de andere boot gelukkig.
Bij ons zitten Duitse motorrijders, Amerikanen, 4 Engelsen en 2 Israëlische. Gezellige crew ook. Veel gelachen. We varen verder. Stappen over in een kleinere boot. Varen naast een strand en wachten en genieten van de stilte. Geduldig zijn en turen. Weer een moeder nu met een jonkie van 1 jaar oud. Ze blijven 2,5 jaar bij hun moeder, daarna worden ze afgestoten en mogen ze het zelf uitzoeken.
We lunchen op de pier met een buffet. Super hoor. Daarna nog rond gevaren op zoek naar beren, walvissen. Helaas die kunnen we niet afvinken. De andere boot heeft er wel gezien. Wel veel supersnelle dolfijntjes. .4 uur waren we weer terug. Op de pier heerlijke koffie gedronken. Pinautomaat doet het soms niet. Zo afgelegen. Nou dan betaalt u maar met het cash geld dat u nog heeft. Oké dan maar 3 dollar minder. De volgende atm zit 20 km verderop.
In Noorwegen lieten ze ons 60 km rijden om te gaan pinnen.
De mentaliteit hier is zo awesom. Haha dat zeggen ze bij alles. Maar echt. De serveersters vragen hoe was je dag? Dan zeg je: Fine. Maar nee ze willen echt antwoord. Zo leuk. Vandaag vroeg de serveerster of we beren gezien hadden. Ze nemen echt de tijd ook al zit het restaurant vol. We hebben heerlijk een uur op de pier gezeten. Zeearenden en otters die het visafslag komen halen. Vissers die de vis en garnalen schoonmaken en naar het restaurant brengen. En wij die het weer op gaan eten. De serveerster die vraagt wat we morgen gaan doen en bij het afscheid zegt: It was really nice meeting you guys.
Awesom.
Terug op de camping douchen onder een warm piesstraaltje met een knop die je iedere 2 seconden moet indrukken. Ben je snel klaar met douchen. In de camper, joggingbroek je aan, kopje thee. Wifi wel wifi niet. Wel uploaden niet uploaden. Welkom in het afgelegen paradijs.
Whatever Who cares?
Morgen 6 uur eruit. Lange reis naar het vaste land.
Tot be continued. .

1. Els:
    13 juni 2016
    Jullie zien wel echt veel zeg, de dagen zijn flink gevuld
    Gelukkig is hier de mentaliteit ook awesom lekker aan de chocomel gezeten met gevulde koek op de boulevard
    Geniet ze verder, en ik geniet van jullie verhalen
    Els
  2. Stella:
    13 juni 2016
    zo te lezen nog steeds een geweldige reis ! geniet verder veel groetjes, johan en stella