Terug naar het vaste land.

13 juni 2016 - Whistler, Canada

Vandaag vroeg op, aankleden, ontbijten en rijden maar. 7 uur vertrokken. 11.30 in Nanaimo. Ferry vertrekt om 12.30.
Anderhalf uur varen. Aankomst Vancouver. We gaan richting Whistler. Zochten een campground, verdwalen en komen in een mooie wijk. Hier wonen over het algemeen zeer sportieve mensen. Overal sportvelden, jeugd op skateboarden, meisjes die van de sportvelden af komen. Veel fietsende mensen en dat is best knap, want we zitten in de bergen. (Hoge).
We hebben besloten dat we de komende 2 weken niet elke dag willen rijden, maar wel naar de grotere parken willen om daar wat te ondernemen.
Als 1e Wells gray en dat is nog ver.
Vandaag hebben we in totaal toch 500 km gereden plus ferry oversteek. We rijden dus maar voorbij Whistler en net voor Pemberton zien we een campground in de bossen, tussen de bergen aan een rivier en waterval.
Er staat en bord dat zegt: Zoek een plaatsje. Hangt er een ruis kaartje dan is het bezet. Groen kaartje dan mag je er 1 nacht staan. Er komt iemand langs om geld te innen.
Nou een heel mooi plekje. Camper achteruit met zijn kont naar de afgrond. Beneden een zeer snel stromende bergrivier. Hele hoge bergen een picknicktafel en een vuurplaats. Thats it. Geen elektriciteit, water, maar we zijn zelfvoorzienend. Licht via de accu's.Koelkast en koken gaat op de gastank. Toch wel spannend of de accu's het redden. Maar stopcontacten kunnen we niet gebruiken, dus geen telefoons opladen. Geen wifi. We hadden een auto oplader maar die trok ik na 1 dag kapot. Dus vanavond mijn blog opschrijven, ja met pen! En lezen en routes plannen en boodschappenlijstje maken, want in Nationale parken zijn geen winkels. Dus inslaan voor een dag of 3.
Het heeft de hele dag verregend. Het plenst niet zo hard als in Nederland en ook niet continue.
En niemand praat hier over het weer. Iedereen doet wat hij moet doen en je trekt gewoon goede kleding aan.
Echt de één loopt hier in korte broek met hemdje en slippers. De ander in spijkerbroek, jas en muts.
Maar weer op de campground. .
Hier staat ook weer een bord met berenarea.
Wat te doen als je een dood beest ziet liggen. ..vluchten. sta je tegenover een beer, geen oogcontact maken. Geen etenswaren laten liggen. Haha.Die motorrijders slapen in een tentje. Daar zullen we eens wat eten strooien vannacht.
Ik ga echt wel uit mijn raampje kijken vanacht. Mooi uitzicht vanuit onze graftombe bovenin. Snachts wordt het hier -1.We zitten in wintersport gebied. Whistler is een olympisch dorpje net als Calgary.
Maar dat was het weer even. Morgen gaan we nog een keer 400 km rijden naar Clearwater om daar vervolgens 3 nachten te blijven.
Tot be continued. .