Dood konijn!

14 juni 2016 - Clearwater, Canada

Geen beren gehoord of gezien vanacht. Het was wel afgekoeld naar 10 graden in de camper. Gelukkig hebben wij truien en lange broeken en uggs bij. We komen mensen tegen die alleen T-shirts en korte broeken bij hebben!! Overdag is het lekker weer. Dan gaat het ff regenen, maar vandaag zitten we toch in de auto. We rijden gelijk verkeerd en komen op een 4x4 weg. Slecht plan met een camper. Ineens een coyote over de weg. Maar voordat het fototoestel open is, is hij al verdwenen. De goede weg en hup we gaan gelijk de bergen in. En dan dus echt hoog. In de camper ligt een V8 5.7 liter. Daar kom je wel een berg mee op. Naar beneden gebruiken we de motorremfunctie. En speciale knop waardoor je op je motor afremt. Afdalingen van 12%. Gelukkig zijn de wegen breed genoeg.
Achter elke bocht weer wat moois. Groene bergen, ruige rotsen, meren, dan komen er prairies, marmotten en hertje op de weg. Ik kijk ff op de kaart en hobbel de bobbel, Eric rijdt een konijn dood! Aaah.
Onderweg stoppen we nog voor wat fotomomentjes en boodschappen. Dat doen we in Kamloops. In de Walmart...
Haha, die hebben alles. Kleding, elektrische apparaten en voedsel. Zoveel dat je niet weet waar je moet zoeken.
We rijden verder. Onderweg de mooiste trucks Peter!! En treinen zo lang dat je er een kwartier op kan blijven wachten. Johan dat is iets voor jou! 100 wagons en 3 locomotieven ervoor.
We zijn in Clearwater en das maar goed ook, want we zijn moe. We zijn zo dom geweest om een camping uit het boekje van de reisorganisatie uit te kiezen. In dat boekje staan allemaal voorgekauwde tips en dus ook deze mooie camping vol met Nederlanders. En als we ergens een hekel aan hebben hier in Canada, zijn het wel Nederlanders.
Maar we zijn hier alleen maar om te overnachten en een was te draaien. Morgen trekken zij weer verder.
De volgende camping wordt weer iets zonder voorzieningen. Dat zijn de mooiste en daar zitten de rustigste mensen.
Morgen uitslapen...
Tot be continued. .. Helaas geen foto's. Vandaag alleen met fototoestel gemaakt en die krijg ik hier niet op. Er staan er wel wat op Facebook en ook filmpjes.

1. Stella:
    15 juni 2016
    zo, een konijntje dood a jeetje toch eric, johan heeft gisteren op de a 58 bijna of misschien helemaal een eend doodgereden, vloog ineens voor de wielen,
    wat leuk naar zo'n grote supermarkt waar ze heel veel hebben.ik naar naar fb voor de foto s leuk ! veel liefs, stella en johan.
  2. Anita:
    15 juni 2016
    Wij zijn volop aan het genieten van jullie reis. Dank jullie wel.