Ruig, ruiger en Jurassic park

20 juni 2016 - Lake Louise, Canada

Vanochtend eerst de camper geleegd en gevuld, omdat we niet weten op wat voor campground we terecht komen. We hebben vandaag voor het eerst de douche in de camper gebruikt. 1m2 en dan zit het toilet er ook nog in. Dus alles wordt nat. Daarom douchet iedereen gewoon in het douchegebouw. Als die er niet is, slaan we een keertje over, maar 2 x…..Dus in de camper douchen. Dus vuil water lozen en bijvullen. We rijden terug naar het infocenter bij de gletsjer om de wifi daar te gebruiken om de volgende camping te reserveren. In de Nationale parken zijn ze meestal al vol. En dan sta je een half uur tot 3 kwartier in de rij om te horen dat alle plaatsen meter elektriciteit al vergeven zijn. Is niet erg, maar dan moeten de accu’s wel vol zijn en de schoonwatertank ook en de vuilwatertank leeg en onze telefoons en het fototoestel opgeladen. Dus daar moeten we iedere dag rekening mee houden. Reserveren online lukt niet, want dan moet je je overal voor aanmelden en daar is de wifi te langzaam voor. Dan maar bellen. Overal staan wel  een telefoon, daar kun je met een telefoonkaart of muntjes gebruik van maken. In dit geval heeft de camping een toll-free number. Alleen online aan een Canadees aan de telefoon uitleggen dat je achternaam Gasseling en je huisadres Gerbrandystraat is, is best lachen. Goed gespeld Eric en nog snel ook. Vooral de a-e-i zijn altijd leuk. Laten die nou alle 3 in onze achternaam voorkomen. Jullie gaan het nu allemaal proberen he?! Haha. Ok gelukt, we gaan verder richting het beroemde Lake Louise. 120 km. Onderweg komen we weer van alles moois tegen. Sommige vergen een supersteile wandeling, maar dan. 1 daarvan is het Peyto lake. Azuurblauw. Prachtig. We stoppen nog een paar keer voor nog wat mooie bezienswaardigheden. Het wordt wel heel ruig. We komen in de buurt van Lake Louise, maar het is nog maar 3 uur. Dan is het superdruk met toeristen. Dus we gaan eerst naar lake Morraine. 10 km hoog de bergen in. Laat het daar nou net zo achterlijk druk zijn! Mensen staan in de diepe bermen geparkeerd tot ver voor de eindbestemming. Een rondje over het parkeerterrein en we besluiten weer terug naar beneden te rijden. Het was ons verteld…Of heel vroeg in de ochtend of om een uur of 6 in de avond. Dan zoeken we alvast maar een supermarkt op. De eerste die we tegenkomen sinds een paar dagen. We besluiten inkopen te doen voor  3 dagen. Avondeten, melk, koffie, vleeswaren, enz. Het winkelplein bestaat uit een dure kleine supermarkt, drankwinkel, koffie/broodjes tent, sportwinkel en souvenirwinkels. En een infocentrum. Even een bakje koffie, die Eric vervolgens over zijn lievelingsbroek gooit. Nou over een paar dagen hebben we vast wel ergens een wasmachine.. We gaan de gereserveerde camping opzoeken. Ook al heb je gereserveerd, dan sta je toch nog in de rij. Maar we hebben in ieder geval een plekje. We moeten vooral onze plaats clean achterlaten, want er zitten hier veel  beren. We krijgen een folder. Dit is Jurassic park, whahahaa. Echt om het gedeelte van de tentkampeerders staat een hek met 7000 volt!!! Erop en ze hebben een texas gate. Een rooster waar net zoveel stroom op staat. Vooral niet over lopen of fietsen. Er wordt geadviseerd om als je in de avonduren nog  naar het douchegebouw wil gaan, je niet alleen moet gaan, zaklamp bij je moet hebben en lawaai moet maken. Het douchegebouw staat bijna een km verderop, dus douchen gelijk na het eten. We eten roerbakgroenten met kalkoen en dan…. Een enorme toeter van de trein. Echt uit een film. Vervolgens komt de eerste locomotief en wanneer de laatste wagon voorbij is, zijn we 3 minuten verder. We zijn nog niet klaar met eten of de volgende komt voorbij, haha. Ik heb het geluid opgenomen, speciaal voor Johan! Straks komen ze om het half uur! We zijn hier maar 1 nacht. Dus niet zo erg. Verderop deze week, komen we bij het treinstadje Revelstoke. Daar moet ik echt de trein een keer filmen, ze zijn zooo lang. Voor nu besluiten we om morgen om 8 uur in de ochtend bij Lake Louise te zijn, vervolgens naar Lake Morraine te gaan, 10 km de berg op en daarna naar Banff te rijden 60 km en daar een camping te zoeken. Daar blijven we 2 nachten. To be continued….